Kolejny market wycofuje jajka z chowu klatkowego

 Kolejny market wycofuje jajka z chowu klatkowego

Dyskont Biedronka, podążając za Lidlem, Kauflandem, Aldi i Netto,  zadeklarował rezygnację ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego – tzw. „trójek”.

Taką informację przekazało Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

– W wyniku rozmów prowadzonych przez Otwarte Klatki, grupa Jeronimo Martins dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka „trójki” ze swoich sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 roku – informuje Stowarzyszenie.

SOK podkreśla, że ta decyzja to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce.

– Mamy nadzieję, że kolejne sieci również zrezygnują z wykorzystywania zwierząt – zaznacza Stowarzyszenie.

Jak podkreśla SOK, chów klatkowy kur niosek należy do najokrutniejszych praktyk przemysłu hodowlanego. W związku z tym organizacje z całego świta przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze sprzedaży i przetwarzania  jajek oznaczonych cyfrą 3.

Źródło:Stowarzyszenie Otwarte Klatki, wiescirolnicze.pl

Zobacz także