Kolejny market wycofuje jajka z chowu klatkowego

Dyskont Biedronka, podążając za Lidlem, Kauflandem, Aldi i Netto, zadeklarował rezygnację ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego – tzw. „trójek”.
Taką informację przekazało Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
– W wyniku rozmów prowadzonych przez Otwarte Klatki, grupa Jeronimo Martins dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka „trójki” ze swoich sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 roku – informuje Stowarzyszenie.
SOK podkreśla, że ta decyzja to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce.
– Mamy nadzieję, że kolejne sieci również zrezygnują z wykorzystywania zwierząt – zaznacza Stowarzyszenie.
Jak podkreśla SOK, chów klatkowy kur niosek należy do najokrutniejszych praktyk przemysłu hodowlanego. W związku z tym organizacje z całego świta przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze sprzedaży i przetwarzania jajek oznaczonych cyfrą 3.
Źródło:Stowarzyszenie Otwarte Klatki, wiescirolnicze.pl